Canonical url

Canonical url to angielskie sformułowanie, które często w formie zastępstwa nazywane jest również canonical red. Jest to tak zwany metatag, który można umieścić w niektórych nagłówkach dokumentu HTML, czyli pewnego rodzaju podstrony. Mówiąc znacznie prościej, jest to pewnego rodzaju „atrybut”, który jest ogromnym pozytywem znacznika w nagłówkach niektórych stron internetowych. Udzielana jest również informacja, która trafia bezpośrednio do wyszukiwarki, informując ją o tym, który URL jest poprawny. Canonical url jest motywem, który ułatwia ograniczanie i minimalizowanie problemu, który nazywany jest potocznie duplicate content.

Na czym polega canonical url?

Canonical url polega przede wszystkim na tym, że nie jest to klasyczna dyrektywa, zobowiązująca do wyświetlania wskazanej strony przez pewne wyszukiwarki. Red canonical jest wyłącznie sugestią, która będzie skuteczna jedynie w momencie, kiedy wyszukiwana strona zostanie „zaindeksowana”. Zaindeksowanie takie musi odbyć się przy pomocy wyszukiwarki. W momencie, gdy ta nie jest jeszcze zaindeksowana, sugestia red canonical zostanie rozpatrzona dopiero po pewnych sugestiach. Red canonical umieszczony może być również w celu uniknięcia kopii. Faktem jest, że umieszczenie canonical może być możliwe w nagłówku każdej ze stron, która zawiera praktycznie identyczną podstronę.

Jak używać canonical url?

Tag ten jedną z szybszych metod rozwiązywania problemów, który popularnie nazywany jest duplicate content. W sytuacji, w której witryna którą posiadamy zawiera URL o nazwie praktycznie takiej samej lub identycznej można wybrać wśród nich jeden z tak zwanych duplikatów, czyli jeden oryginalny tekst. Tag ten jest częścią nagłówka, która należy do HTML danej strony. Jest to miejsce, w którym umieścić można istotne informacje, które na późniejszych etapach wpływają na SEO. SEO pozwala na znacznie lepsze pozycjonowanie stron, co oznacza, że im lepsze seo – tym nasza strona będzie znajdować się wyżej w wynikach wyszukiwania. Wspominany przez nas canonical url stanowić może świetną alternatywę dla wszelkich problemów z wspominanym już duplicate content.