Co to jest AdWords?

Przeglądając Internet w poszukiwaniu nowych materiałów do pracy, a także podczas seansu filmowego z przyjaciółmi czy po prostu relaksując się w domowym zaciszu, często napotykamy się na przeróżne reklamy, które z biegiem czasu są coraz bardziej do nas dostosowane, a raczej: dostosowane do tego, co poprzednio odwiedziliśmy, korzystając z naszej przeglądarki.

Reklamy Google

Reklamy Adwords to nic innego jak propozycja współpracy od jednego z największych, Internetowych koncernów, z jakimi mamy na co dzień do czynienia. Jest to nie mniej, nie więcej reklama, która pojawia się na szczycie wyszukiwani w przeglądarce Google. Przeważnie pojawiają się po prawej stronie wyników, a także zdarzają się na stronach współpracujących z Google. System płatności opiera się na modelu PPC, przez co jest rozumiane, że środki są płacone za kliknięcie w odnośnik. Według danych z roku 2010 AdWords wygenerował dla Google przychody o łącznej wartości trzydziestu trzech miliardów dolarów.

Jakie są sposoby tworzenia linku sponsorowanego?

Obecnie klient ma dwa różne warianty:

  • Poprzez wybór słów kluczowych, na które będzie się wyświetlała reklama AdWords
  • Poprzez wybór witryn internetowych, na których wyświetlana będzie reklama AdWords.

Na podstawie pozycji w linku sponsorowanym AdWords w wynikach linków sponsorowanych, ustala się:

  • Wynik jakości reklamy
  • Maksymalną stawkę CPC, ustalaną przez reklamodawcę

Odpowiedź na potrzebę

Reklamy Adwords nie pojawiają się przy byle uruchomieniu. Tak naprawdę jest to system, który odpowiada na zapotrzebowanie klientów, gdyż reklamy pojawiają się dopiero wówczas, kiedy będziemy wyszukiwać daną frazę w wyszukiwarce. W ten sposób reklamy docierają do szerszego grona zainteresowanych, a tym samym zwiększają swoją skuteczność.

Łatwość w starcie

Panel reklamy jest bardzo rozbudowany, co ułatwia początkującym na poprawne uruchomienie usługi. Jest ona dostępna nawet w bloggerze, jednak warunkiem jest określona liczba wyświetleń miesięcznie i określony czas prowadzenia osobistego bloga.

Stały element marketingowy

Firmy bardzo chętnie korzystają z pomocy, jaką niesie Google AdWords. Przede wszystkim, tak, jak już wspominaliśmy wcześniej, reklama trafia bezpośrednio do grona zainteresowanych osób, a więc zwiększa się prawdopodobieństwo zysku.