Co to jest remarketing?

Najprościej mówiąc, remarketing jest to reklama internetowa, która skierowana jest do wszystkich osób, które były już na naszych stronach internetowych. Najczęściej reklama remarketingowa wykorzystywana jest w celu ponownego wyświetlenia reklamy, gdyż wielu klientów, którzy pierwszy odwiedzają naszą stronę, przeglądają także strony konkurencji i nie podejmują decyzji o zakupie od razu, więc warto wyświetlić im reklamę ponownie.

Kiedy warto stosować ten rodzaj reklamy?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, kiedy należy stosować remarketing, ale jak najbardziej możemy wykorzystywać ten rodzaj reklamy zawsze, ponieważ dzięki temu częściej będziemy się wyświetlać, naszym potencjalnym klientom cały czas na komputerach, tabletach czy też telefonach komórkowych. Jeżeli potencjalny klient już raz odwiedził naszą stronę internetową, kliknął naszą reklamę i czytał ofertę to zdecydowanie lepiej wyświetlić taką reklamę ponownie temu samemu klientowi niż szukać nowego, który jeszcze nawet nie przeczytał naszej oferty.

Jakie korzyści daje ta reklama?

Po pierwsze jak możemy zdecydowanie obniżyć koszty reklamy internetowej, ponieważ docieramy tylko do osób, które już były na naszych stronach i będziemy płacić zdecydowanie mniej niż za reklamę do nowych osób. Po drugie możemy wybrać reklamę tylko do naszych klientów, którzy razy już coś od nas kupili, dzięki czemu mamy jeszcze większe szanse, że taka osoba kupiła u nas ponownie. Po trzecie wyświetlają się cały czas osobom, które są zainteresowane, które były naszych stronach i podjęły już jakieś działanie. Taka reklama będzie o wiele tańsza oraz skuteczniejsze, niż gdy kierujemy reklamy do wszystkich nowych osób.

Gdzie można stosować reklamę remarketingową?

Kiedyś najpotężniejszym systemem reklamowym na świecie było Google AdWords i tutaj najczęściej wykorzystywaliśmy reklamę remarketingową tylko do osób, które były na naszej stronie, ale obecnie możemy także korzystać z systemu reklamowego na Facebooku, dzięki czemu również możemy wyświetlać reklamy w aktualnościach na tablicy naszych fanów czy też naszych klientów lub subskrybentów listy adresowej.