Czym jest Page Rank?

Pozycjonowanie stron internetowych nie jest łatwe. Głównie chodzi w nim o to, aby strona internetowa znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google oraz aby miała jak najwyższy Page Rank, czyli ranking Google. Co prawda PR strony ma obecnie mniejszą wartość niż jeszcze rok temu, a samo Google regularnie ogłasza, że dąży do zaprzestania jego aktualizacji, ale póki co jest to jednej z ważniejszych wyznaczników tego jak dobra jest strona internetowa.

Ranking stron od Google

Page Rank to ranking stron wprowadzony w 1998 roku przez jednego z założycieli Google – Larry’ego Paega i Sergeya Brina. Opatentowany algorytm ma za zadanie wyliczać ocenę punktową strony internetowej w skali od 0 do 10. Gdzie 10 jest oceną najwyższą. Żeby strona otrzymała Page Rank musi być zaindeksowana. Raz otrzymany Page Rank może się zmieniać. Wystarczy, że nastąpi aktualizacja algorytmu. Tak w zasadzie PR pokazuje jak strona jest odbierana przez wyszukwiarkę Google i czy np. prowadzą do niej wartościowe linki z innych dobrych stron internetowych. Nowe strony w sieci mają Page Rank 0. Ale nie działa on na zasadzie im starsza strona, tym wyższy ranking. Wbrew pozorom Pr na poziomie 3 – 4 to już powód do dumy, że nasza strona jest świetna. Tylko wyszukiwarka Google ma maksymalny wynik rankingu.

Jakie znaczenie mają linki przychodzące?

Zaraz po wartościowej treści zamieszczonej na stronie to linki przychodzące odgrywają duże znaczenie. Im więcej stron powołuje się na naszą i linkuje do niej, tym strona jest uznawana za lepszą i wartościowszą. Do tego jeśli linki przychodzące mają atrybut dofollow to przekazują część wartości strony na jakiej zostały zamieszczone do naszej witryny. Dlatego też i wartość oraz PR strony, na jakiej link do naszej witryny został zamieszczony ma znaczenie. Można powiedzieć w skrócie, że nie liczy się ilość linków, a jakość stron z jakich prowadzą do naszej witryny.

Jak sprawdzić PR naszej strony?

To akurat proste, ponieważ do każdej przeglądarki internetowej można znaleźć odpowiednie dodatki lub wtyczki. Najwięcej jest do Google Chrome czy Mozilla Firefox. Wystarczy zainstalować dodatek i na każdej stronie, na jaką wejdziemy pokaże się mała ikonka z numerkiem wskazującym PR strony. Zatem można sprawdzać nie tylko swoją stronę, ale też te, z których prowadzą do nas linki.