Czym są linki przychodzące i dlaczego warto je sprawdzać?

Każda strona internetowa działająca od jakiegoś czasu na pewno ma linki przychodzące. Żeby wiedzieć czy strona jest dobrze pozycjonowana albo też zwyczajnie jacy ludzie polecają ją dalej trzeba takie linki analizować. Najlepiej codziennie, ale w wypadku młodych stron nawet sprawdzenie linków raz na tydzień wystarczy. Od czego jednak należy zacząć?

Według definicji linki przychodzące to…

Można spotkać się z nazwą backlinki równie często jak z nazwą linki przychodzące. Mówiąc w wielkim skrócie linki przychodzące to takie, które z innych źródeł prowadzą, odsyłają do naszej strony internetowej. Mogą to być na przykład linki do naszego sklepu internetowego zamieszczane na forach o zakupach w internecie. Albo też linki do artykułu na naszym blogu zamieszczone na czyimś profilu social media. Chodzi tu nie o linki z naszej strony, a z każdej innej. Dlaczego są takie ważne? Ponieważ linki przychodzące z dobrych stron podnoszą widoczność naszej strony w wyszukiwarce Google. A zamieszczane na popularnych portalach mogą prowadzić do zwiększenia ruchu na naszej stronie. Obecnie bardziej niż ilość takich linków liczy się ich jakość, czyli to z jakiej strony pochodzą.

Link building

Działania mające na celu uzyskanie linków przychodzących nazywane są link buildingiem. Żeby sprawdzać skuteczność takich działań trzeba też monitorować linki przychodzące. Można to zrobić dzięki narzędziom udostępnianym przez Google jak na przykład Google Analytics, aby zobaczyć ruch na stronie czy witryny, które odsyłają do naszej strony albo z pomocą Google Search Console. Jest też wiele innych stron czy programów do monitorowania linków.

Dzięki sprawdzaniu regularnie na jakich stronach pojawiają się linki do naszej witryny można szybko wyłapać te szkodliwe i nic niewarte oraz usunąć je z takiej witryny. Z drugiej zaś strony można znaleźć dobre miejsca, z których przechodzi na naszą stronę wiele osób. Sprawdzając linki sprawdza się między innymi czy nieuczciwa konkurencja nie prowadzi jakichś działań jak masowe spamowanie linkami do naszej strony w celu doprowadzenia naszej witryny do kary od Google. Ale też można w ten sposób sprawdzić czy zatrudniona firma do pozycjonowania wykonuje rzetelnie swoją pracę albo jeśli zajmujemy się tym sami, czy my to dobrze robimy.