Czym są meta tagi i jaką rolę odgrywają w pozycjonowaniu stron?

Czytając fachową literaturę na temat marketingu internetowego czy pozycjonowania stron można się spotkać z wieloma niezrozumiałymi dla początkującego słowami. Tak też jest z nazwą „meta tagi”, która występuje często. Co prawda nie pełnią one znaczącej roli, jeśli chodzi o samo pozycjonowanie stron internetowych, ale mogą przełożyć się na ilość kliknięć na stronę czy też liczbę osób ją odwiedzających.

Czym są meta tagi?

Jeśli ktoś zna podstawy kodu HTML lub XHTML na pewno spotkał się ze znacznikiem <head>, który występuje w sekcji nagłówka strony. Meta tagi to właśnie znaczniki, które występują w nagłówku. Mają w kilku, prostych słowach opisać co znajduje się na stronie lub w dokumencie, do którego są przypisane. Jednak meta tagi można podzielić ze względu na opisywanie różnych treści. Generalnie nie są one przeznaczone dla użytkownika szukającego informacji na stronie, a dla robotów wyszukiwarek, które zbierają informacje i na przykład indeksują strony.

Wyróżnia się sześć głównych meta tagów:

  • description – czyli opis strony,
  • robots – czyli zezwolenie na indeksowanie strony przez roboty,
  • title – czyli po prostu tytuł strony,
  • content type – czyli typ kodowania na stronie,
  • refresh – czyli przekierowanie strony,
  • site verification – pozwala na weryfikację strony w narzędziach webmasterów.

Żeby znaleźć meta tagi trzeba skorzystać z funkcji „pokaż źródło strony”. A żeby ją wywołać należy kliknąć prawym przyciskiem myszy. Pokaże się nam wtedy kod źródłowy zapisany w języku html, w którym znajdziemy sekcję <head> i zobaczymy opisane meta tagi.

Najważniejszy jest opis strony – meta tag description

Prawidłowo opisana strona wpływa między innymi na to jaką pozycję zajmuje strona w wynikach wyszukiwania. A to dlatego, że jeśli dokładnie, ale prosto ją opiszemy to roboty indeksujące łatwo i prawidłowo ją odczytają. A rzetelny opis sprawi, że pojawi się ona po wyszukaniu przypisanego hasła, a więc nie tylko meta tagi potrzebne są robotom, ale przypisywane są też dla ludzi szukających informacji.

W znaczniku description trzeba zawrzeć zwięzłe informacje. Na przykład o tym co jest na stronie i jakie korzyści odniesie internauta z jej odwiedzenia. Opis nie może być suchy, musi być ciekawy. Jednak trzeba się zmieścić w 155 znakach, ponieważ tyle wyświetla się w wynikach wyszukiwania stron. W tym tagu dobrze jest też zawrzeć słowa kluczowe, na jakie chcemy pozycjonować stronę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *