Kanibalizacja słów kluczowych

Czym tak naprawdę jest kanibalizacja słów kluczowych? Mówiąc w dość pospolitym języku, sformułowanie te określa sytuację, w której wiele różnych stron jest zoptymalizowane w kierunki jednej i tej samej frazy. Mimo, że temat ten jest stosunkowo rzadko poruszany i zazwyczaj uznaje się, że nie jest to problem wielkiego formatu i nie każda z nas – osób prowadząca swoja stronę umie radzić sobie z tym problemem. Dziś postaramy się podpowiedzieć, co zrobić, aby problem ten nas nie dotyczył!

Do czego prowadzi kanibalizacja słów kluczowych?

Mówiąc o zjawisku kanibalizacji słów kluczowych, często nie zdajemy sobie sprawy z tego, na czym tak naprawdę polega to zjawisko. Jest to zjawisko, które w swoich konsekwencjach prowadzić może do niestabilnej pozycji strony, którą kierujemy, a finalnie – dojść może do długotrwałego i jednolitego spadku w tak zwanych SERP-ach. Sytuacja taka może mieć również miejsce, jeśli chodzi o domeny główne. Obejmować może również subdomeny, które są zupełnie różne i różnią się przede wszystkim głównym elementem, jakim jest bez wątpienia kluczowa fraza.

Jak radzić sobie z kanibalizacją słów kluczowych?

Mimo, że kanibalizacja słów kluczowych jest zjawiskiem, które dostrzeżono stosunkowo niedawno nie jest zjawiskiem wywołujących emocje pozytywne, a raczej – ogromne pokłady frustracji. Jednym ze skuteczniejszych sposobów, który pozwala na wyeliminowanie słów głównych, nazywanych inaczej frazami kluczowymi jest ograniczenie ich stosowania na innych podstonach. Zadbać powinniśmy bowiem przede wszystkim o stronę, która dotyczy nas. Niestety zjawiskiem dość częstym jest problem wynikający ze strony Google. Mianowicie chodzi o to, że często wyszukiwarka ta dokonuje wyboru tak zwanej podstrony, która może mieć znacznie słabsze w perspektywy wyszukiwarki linki. Zdarza się również, że podstrony, które zostały wybrane w sposób błędny wskakują na miejsce, na którym gościły niegdyś frazy kluczowe. Częstym problemem jest fakt, że często wyszukiwarka wybiera pewne podstrony – szczególnie te, które są lepiej zoptymalizowane pod określoną odgórnie frazę kluczową z pominięciem linków.