Linki nofollow i dofollow

Wbrew pozorom link przychodzący nie zawsze jest taki sam. Linki można podzielić choćby na dwa rodzaje: dofollow i nofollow. Które są lepsze? Okazuje się, że jedne i drugie pełnią rolę w pozycjonowaniu strony internetowej, choć nie taką samą. Bardzo ważne jest ogólnie pozyskiwanie odnośników ze zdywersyfikowanych źródeł zewnętrznych, ale które linki są najlepsze?

Różnica między nofollow a dofollow

Generalnie rodzaj linku określa atrybut do niego przypisany. Ten atrybut jest ważny dla robotów, które krążą po stronach internetowych, sprawdzają ich treść i zbierają dane. Atrybut nofollow albo dofollow wskazuje im jak mają link na stronie zinterpretować. Różnica między dofollow a nofollow jest taka, że linki dofollow przekazują część wartości domeny na stronę, do której prowadzi link. W ten sposób strona, do której prowadzi link otrzymuje na przykład wyższy page rank. Dlatego można powiedzieć, że są one wartościowe. Ale mimo, że linki nofollow nie przekazują wartości domeny też są znaczące, ale pełnią inną rolę.

Wartość linków nofollow

Wiele osób uważa, że nie mają one żadnego znaczenia, ponieważ nie przekazują wartości strony. Ale to nie do końca prawda. Linki nofollow również przyczyniają się do pozycjonowania strony, ponieważ generują ruch. Poza tym zwiększa się ogólna liczba linków przychodzących do strony co też jest wartościowe. Dla robotów wyglądają one naturalnie, tak jakby nie były umieszczane celowo, ale przez zainteresowanych stroną użytkowników sieci. One także przekazują część wartości strony, na której były zamieszczone. A linki nofollow z niektórych źródeł jak np. Facebook wpływają lepiej na pozycjonowanie niż standardowy link dofollow z jakiejś innej strony.

Jak sprawdzić jaki link jest na stronie?

Aby sprawdzić czy link przychodzący do naszej strony został zamieszczony z atrybutem nofollow czy dofollow trzeba sprawdzić kod źródłowy strony. Wystarczy w pustym miejscu strony internetowej kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję „Pokaż źródło strony” a następnie znaleźć swój link na przykład korzystając z funkcji szukaj ctrl+f i wpisując nazwę swojej strony. Jeśli przy linku pokaże się znacznik rel=”nofollow” albo rel=”external nofollow” oznacza to, że link ma taki własnie atrybut.