Narzędzia do przyciągnięcia klientów

Wśród działań marketingowych, jakie podejmuje się w Internecie, bardzo skuteczne jest stosowanie tzw. landing pages. Czym one są ? To pierwsze strony, na które trafiają klienci po skorzystaniu z linku albo reklamy, która prowadzi w takie miejsce. Landing page to świetne narzędzie do zbudowania bazy odbiorców reklamy, a więc potencjalnych klientów, a także do eksponowania niektórych elementów swojej oferty.

Komu się to przyda?

Landing page są bardzo popularne w przypadku dużych firm, które posiadają bazy klientów sięgające dziesiątek tysięcy rekordów. Często są one na tyle rozbudowane, że stanowią osobną stronę. Zdarza się, że link do landing page jest umiejscowiony w mailu reklamowym, który użytkownik otrzymuje na swoją skrzynkę pocztową.

Jak wspomniano, czasem może on zawierać niektóre elementy oferty firmy, ale nie to jest jego najważniejszą funkcją. To ma jedynie walor pomocniczy, natomiast najważniejszy cel takiej strony to tak zwana konwersja. Oznacza dokonanie jakiejś akcji przez użytkownika, przewidzianej przez twórcę strony. Bardzo często jest to zostawienie swoich danych w celu kontaktu przez pracownika danej strony. W ten sposób działają często banki, które zachęcają do pozostawienia swojego numeru telefonu, aby pracownik mógł oddzwonić i przedstawić szczegóły oferty.

Inne zastosowanie takiej strony

Jednak landing page może też oferować na przykład wysłanie bezpłatnego poradnika na jakiś temat na skrzynkę emailową klienta. W ten sposób klient zyskuje przekonanie o zdobyciu czegoś za darmo, a firma zyskuje kolejną pozycję do swojej bazy marketingowej i może ją wykorzystywać do czasu, aż ewentualnie klient zgłosi sprzeciw.

Równie często landing page zawiera formularz rejestracyjny, jeśli chodzi o serwisy, którym zależy na posiadaniu AK największej liczby użytkowników. Są to w reguły strony, które prowadzą działalność tylko w Internecie. Mogą one udostępniać część swoich zasobów za darmo jako formę testową, aby tym bardziej zachęcić klienta do zapisania się.

Wreszcie, korzyścią dla sprzedającego może być po prostu to, że użytkownik wchodzi na daną stronę i przebywa tam jakiś czas, zapoznając się z ofertą. Wtedy landing page może zawierać pełną ofertę.