Jak wybrać keyword dla strony internetowej?

Prowadząc stronę internetową nie tylko ważna jest jej treść, ale też to, aby była widoczna w sieci i ktoś na nią trafił. W tym celu trzeba ją dobrze wypozycjonować. A do pozycjonowania strony potrzebny jest trafny wybór słów kluczowych, czyli keywords. Niestety najczęściej wybiera się je bez głębszego zastanowienia i wpisuje te najszybciej kojarzące się z treścią strony. Jest to duży błąd, ponieważ to co nam się kojarzy z naszą stroną nie oznacza, że wszystkie osoby po takich słowach będą szukać naszej strony.

Podstawy dobierania keywords

Przede wszystkim dobór słów kluczowych dla każdej branży może odbywać się inaczej. Ale najważniejsze jest, aby stworzyć listę jak najtrafniejszych słów kluczowych, na które nasza strona ma szanse znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Inaczej dobiera się też słowa kluczowe dla strony informacyjnej czy bloga, a inaczej dla sklepów internetowych. Keywords muszą ściśle określać naszą działalność i zawartość strony, ale musimy wziąć też pod uwagę po jakich hasłach potencjalni klienci albo inny internauci będą chcieli wyszukać sklep z takim asortymentem czy portal informacyjny.

Jak znaleźć odpowiednie słowa kluczowe?

Odpowiedź jest prosta: trzeba dokonać analizy. Po pierwsze trzeba sprawdzić na jakie słowa kluczowe już można wyszukać naszą stronę w Google czy innej wyszukiwarce na jakiej nam zależy. Można to sprawdzić przez odpowiednie narzędzie do sprawdzania słów kluczowych, jednak większość z nich jest odpłatna albo za licencję, albo za subskrypcję. Jednak korzystając ze specjalistycznego narzędzia można od razu sprawdzić ile wyników wyszukiwania pojawia się na daną frazę oraz np. jakie strony są na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Zdecydowanie nieopłacalne jest jednak korzystanie z pojedynczych i popularnych słów jak na przykład suszarka, sklep, długopis, smartwatch. Ponieważ takich wyników wyszukiwania będą tysiące i trudno będzie nowej stronie przebić się przez te wszystkie strony chociaż do top 10 wyników. Nie warto używać tylko słów branżowych, ponieważ nie wszystkie osoby szukające informacji czy produktów w Internecie będą znały specjalistyczny język z danej branży. Niektóre narzędzia do sprawdzania słów kluczowych umożliwiają też podejrzenie jakich słów używa konkurencja co może być dla nas dobrym punktem odniesienia.

Idealne keywords to …

Takie, które bardzo dokładnie określają zawartość naszej strony internetowej, opisują naszą działalność czy produkty, a jednocześnie nie są ogólnikowe. Gdy chcemy działać lokalnie trzeba uwzględnić w nich nazwę miasta czy regionu. Słowa muszą być też konkurencyjne a fraza skonstruowana w odpowiedni sposób.