Zalety prowadzenia kampanii linków sponsorowanych

Obecnie większość firm ma swoje strony internetowa, a część z nich prowadzi sprzedaż produktów lub usług online, więc potrzebuje być dobrze widocznym w sieci. Na szczęście można korzystać z wielu narzędzi umożliwiających sprawdzanie skąd trafiają internauci na naszą stronę czy też można wykupić kampanię reklamową przeznaczoną do konkretnych odbiorców. Ale co naprawdę dają linki sponsorowane?

Skuteczna forma reklamy – linki sponsorowane

Kampania linków sponsorowanych to inaczej mówiąc reklama Google Adwords. Oczywiście w ramach Google Adwords można wygenerować nie tylko reklamy tekstowe, ale też reklamy graficzne w sieci reklamowej czy też reklamy na kanałach YouTube albo skorzystać z Google Shopping, gdzie od razu pokaże się produkt do kupienia. Jednak najpopularniejsze są po prostu linki sponsorowane, czyli krótka forma tekstowa z linkiem prowadzącym do strony głównej lub odpowiedniej podstrony. Takie linki pokazują się w wynikach wyszukiwania, więc są widoczne dla każdego, kto szuka danej frazy.

Zalety linków sponsorowanych

Największą zaletą jest chyba możliwość dotarcia do osób naprawdę zainteresowanych ofertą, ponieważ linki sponsorowane wyświetlają się na wyszukiwane słowa kluczowe, jakie my określamy i które opisują naszą stronę. Jeśli więc my prowadzimy sklep internetowy z butami w kolorze fioletowym, a internauta wpisze w wyszukiwarce „Gdzie kupię buty w kolorze fioletowym” pokaże się mu link do naszego sklepu, a więc trafnie znajdziemy klienta.

Kampanie AdWords przynoszą też szybkie efekty. Nawet po jednym dniu można zobaczyć np. zwiększenie sprzedaży czy po prostu wejść na stronę. A do tego płaci się tylko za kliknięcia. Nie ważne ile osób zobaczy reklamę, a potem samemu wpisze nazwę strony. My zapłacimy tylko za faktycznie kliknięte banery reklamowe czy linki sponsorowane. Samodzielnie na potrzeby kampanii planuje się też budżet do wydania – na każdy dzień z osobna, a więc można dostosowywać budżet z uwzględnieniem dni, gdy ruch jest większy jak weekendy czy mniejszy np. poniedziałek.

Z poziomu panelu zarządzania kampanią można też zobaczyć efekty takie jak ruch na stronie, ilość kliknięć itd. To daje nam kontrolę i przejrzystość. Można też zmienić reklamę, jeśli obecna nie przynosi zadowalających efektów. Warto wiedzieć, że nie trzeba samemu tworzyć takich reklam, a może to robić specjalista, który dostanie tylko dostęp do prowadzenia konkretnej kampanii.